BC 's-Gravenzande Nieuwsbrief maart 2015

20 maart 2015

Afscheid Cindy Weerdenburg

Sinds september 2014 heeft Cindy Weerdenburg zich ingezet als accountmanager van de Business Club ’s-Gravenzande. Tijdens de evaluatie afgelopen maand werd duidelijk dat het verwachtingspatroon van het bestuur en Cindy  te ver uit elkaar lagen. De verwachting van het bestuur was  door met een fris nieuw gezicht nieuwe leden te kunnen enthousiasmeren voor de Business Club. Cindy heeft haar rol prima opgepakt, echter er was geen verbintenis met de vereniging. Een nauwe band met FC ’s-Gravenzande is noodzakelijk om de functie accountmanager voor de Business Club uit te kunnen voeren. Het bestuur gaat in alle rust om zich heen kijken of er een enthousiast iemand in de verenging past in het beoogde profiel.

 


 

Het bestuur bedankt Cindy Weerdenburg voor haar inzet en tijd die zij in de Business Club heeft gestoken en wenst haar veel succes in haar privé en zakelijke carrière.

 

Terugblik Vierlandentoernooi

Van woensdag 11 maart t/m zondag 14 maart heeft het Vierlandentoernooi onder 16 jaar op het Juliana Sportpark plaatsgevonden. Op vrijdagavond 13 maart heeft de Business Club haar deuren geopend voor haar leden voor de wedstrijd Ierland – Nederland.



 Het was een succesvol event met ruim 100 bezoekers in het Business Home. Het buffet van keurslagerij Poleij was keurig verzorgd en onder genot van een drankje werd er driftig nagepraat over de mooie gewonnen wedstrijd van het talent voor het toekomstige nationale elftal. Het was een uitstekende gelegenheid om te netwerken en het bestuur en commissie van de Business Club zijn verheugd dat er tijdens de avond goede contacten zijn gelegd voor wederom nieuwe leden.


 

Het bestuur heeft een bedankje naar de vereniging gestuurd en op de website laten plaatsen. Een woord van dank voor de prestatie die is geleverd als organisatie om de KNVB te enthousiasmeren en het sportpark te promoten voor dergelijke toernooien en interlands, maar ook de vele vrijwilligers die zich hebben ingezet om dit toernooi tot een succes te brengen.

Het bestuur en commissie kijken terug op een geslaagd event. Dit wordt versterkt door de vele leuke en goede reacties van de aanwezige leden.         

Aan het woord

 

Consuls – Dirk Valstar


 

In de maand maart keert het rubriek ‘Aan het woord’ terug van de Vlotlaan naar de Willem van Hooffstraat. U kent dat wel, een overvolle agenda, daar heeft Dirk Valstar van Consuls geen last van. Het heeft enige inspanning gekost om aan tafel te komen bij de eigenaar van het in Naaldwijk gevestigde bedrijf. Consuls is lid van de Business Club vanaf het eerste uur en momenteel lid van Business 2 Gether, daardoor automatisch ook lid van de Business Club. 

Consuls is een dienstverlenend bedrijf wat HR reorganisaties begeleid bij landelijke organisaties en financieel risicomanagement en detachering aanbiedt aan haar klanten. Het bedrijf bestond in 2008 uit 20 medewerkers in voornamelijk dienstverlenende ICT. De crisis sloeg in de ICT branche als eerst hard om zich heen, daardoor heeft bedrijf Consuls moeilijke jaren achter de rug. Het bedrijf heeft zich genoodzaakt te moeten reorganiseren en zich gefocust op de bovenstaande dienstverlening. Deze maatregelen zijn succesvol geweest, verteld Dirk Valstar, het achterliggende jaar 2014 is een topjaar geweest voor Consuls met veel opdrachten van grote landelijke organisaties. Met een klantportefeuille zoals KPN, TMG, Univé, Getronics, NDC Mediagroep en Jumbo  is Consuls een gevestigde naam in de zakelijke dienstverlening.

 


 

 Dirk Valstar aanhorend rijst direct de vraag waarom en hoe er naast zo’n druk bestaan ook nog tijd en energie wordt gevonden voor de diverse functies bij FC ’s-Gravenzande! Afleiding is eigenlijk wel de belangrijkste reden, meld Dirk. Als je naast je werkzaamheden geen ontspanning hebt door aan andere dingen te denken dan je werkzaamheden, ben je alleen maar aan het werk en dat houd je niet vol en niet scherp genoeg om kwaliteit te leveren. Daarnaast geeft het mij veel voldoening om jongens die als 4 of 5 jarige bij onze club binnen lopen zich te zien ontwikkelen van talent tot uiteindelijk volwaardig speler van de senioren selectie. Dat maakt me zo trots! Op de vraag waarom dan juist FC ’s-Gravenzande antwoord Dirk:  Tja, van het één komt het ander. Mijn zoon ging op voetbal, dan wordt je elftalleider. Van elftalleider wordt je gevraagd als hoofdleider. Daarna werd mij gevraagd om in het jeugdbestuur plaats te nemen. Tot dat voorzitter Leo van der Lans mij vroeg voor het bestuur van de vereniging. Ik twijfelde of het wel paste naast mijn werkzaamheden. Maar Leo van der Lans zei: ach joh, een paar avondjes in de maand vergaderen, dat moet toch makkelijk kunnen… Wat een overredingskracht heeft die man, verteld Dirk enthousiast. Natuurlijk wist de voorzitter wel dat een bestuursfunctie veel meer tijd kost als een paar avondjes vergaderen, maar ik moet er achteraf wel om lachen. De leukste tijd was de fusieperiode, ging Dirk onverstoord verder. Aan de tijd met de voorbereidingscommissie met Leo de Haan, Rob van der Laar en Olaf Huis heb ik veel plezier beleefd. Het koste enorm veel tijd en energie, maar het was heel leuk om dat te doen. Het resultaat mag er ook zijn, maar dat is niet de verdienste van deze commissie, vult Dirk aan, maar van alle leden! Wij hebben een hele mooie vereniging en staan zeer positief aangeschreven in de regio, dat mogen we niet vergeten en mogen we best wat vaker trots op zijn. Nu begint Dirk te glunderen en zijn de sterretjes in zijn ogen zichtbaar. Nog een bakje koffie? Het breekt het gesprek en geef mij de gelegenheid om de volgende vraag te stellen.


 

Dienstverlener aan landelijke organisaties, dan heeft sponsorschap voor een regionale vereniging toch niet veel zin, vraag ik Dirk terwijl hij de koffie inschenkt. Juist wel, meent Dirk. Sponseren heeft meerdere functies dan werven van klanten en opdrachten. Naast alle drukte van het werk en de club wil ik graag wat voor de maatschappij doen. Het geeft mij een goed gevoel de vereniging financieel te ondersteunen en het bied mij ook nog eens de mogelijkheid ervaringen te delen met ondernemers.

 


 

Het gesprek gaat verder over de Business Club en ik vraag Dirk zijn mening over de Business Club. Ik lees in de nieuwsbrieven dat de leden de events enorm waarderen, beantwoord Dirk. Ik kan er niet altijd bij de events aanwezig zijn, maar dit is wel een uitstekende waarde van de Business Club. Ik vind dat de Business Club met het Business Home een unieke locatie heeft. Ik ga naar elke uitwedstrijd van het eerste elftal en komt ook bij grote clubs.  Het lijkt voor ons zo gewoon, maar het clubgebouw, de locatie en uitstraling die de Business Club ‘s-Gravenzande heeft door het Business Home is echt fantastisch, meent Dirk Valstar. Volgens mij moeten wij de dit niet vergeten en ligt er voor het bestuur van de Business Club een schone taak  dit nog beter te benutten. Daar kwam het lang verwachte advies van een op en top dienstverlener over tafel heen. Het Business Home is een uitgelezen locatie om de toegevoegde waarde van de Business Club voor de vereniging en haar leden te vergroten, adviseert Dirk Valstar.



Door het product 'netwerken' verder uit te bouwen kan de Business Club haar toegevoegde waarde nog verder vergroten. Met dit advies in de tas kwam het gesprek ten einde. Nu richting naar Amsterdam voor de volgende afspraak, glimlachte Dirk.

 

Nieuw lid

 

Business Club heeft wederom een nieuw lid mogen verwelkomen. Van Doorne Food Import b.v. is gevestigd op Coldenhove Zuid in Maasdijk. Het bedrijf importeert food producten uit Italië, Spanje, Frankrijk en Groot Brittannië Al deze merken zijn A merken. Via het warehouse in Zeewolde gaan de producten naar de retailers, deli shops en kerstpakkeninpakkers in Nederland. Alles wordt geregeld vanuit het kantoor in Maasdijk. Het bedrijf telt zes medewerkers die de logistiek verzorgen, orders van de klanten verwerken en zich bezig houden met marketing voor hun product. Contactpersoon bij van Doorne Food Import b.v. is Johan van Doorne.

www.vandoornefood-beverages.eu

 

Het bestuur bedankt Johan voor zijn lidmaatschap en wenst hem goede zaken.  

 

 Aantal bezoekers website Business Club

 

De Business Club heeft een eigen website waar informatie over de club, de laatste nieuwtjes, verslag van Man of the Match en actualiteiten te lezen zijn. De meeste Business Clubs van voetbalverenigingen hebben niet de beschikking over een eigen website maar communiceren hun informatie via een pagina op de website van de vereniging. Het aantal bezoekers van onze website is vanaf de oprichting van de Business Club in 2010 redelijk stabiel, echter door meer aandacht aan de website te schenken zien wij de aantallen bezoekers sinds einde vorig jaar sterk stijgen. Dit versterkt onze visie om meer gebruik te maken van de technologische mogelijkheden van nu in de toekomst.  Wij zijn aan het onderzoeken hoe de toegankelijkheid en kwaliteit van de website nog meer verbeterd kan worden en aan te kunnen sluiten aan de behoefte van de huidige communicatie. Het maakt de website ook interessanter voor de leden van de Business Club  om haar naamsbekendheid te verhogen. Via Twitter en WhatsApp worden links naar nieuwsberichten verzonden en zien dat hierdoor meer mensen de weg naar de website weten te vinden.



 

 

Programma Business Club ’s-Gravenzande

26-03-2015 20.00 uur Bestuursvergadering
09-04-2015 20.00 uur DB FC ’s-Gravenzande – BC ’s-Gravenzande
23-04-2015 20.00 uur Bestuur - en commissie vergadering

 

Programma FC ’s-Gravenzande

 

21-03-2015     14.30 uur        Spijkenisse -  FC ’s-Gravenzande

24-03-2015     20.00 uur        Lyra -  FC ’s-Gravenzande (Haaglanden beker)

28-03-2015     14.30 uur        FC ’s-Gravenzande - Kloetinge

11-04-2015     14.30 uur        FC ’s-Gravenzande - Noordwijk

18-04-2015     14.30 uur        ASWH -  FC ’s-Gravenzande

25-04-2015     14.30 uur        FC ’s-Gravenzande - Zwaluwen

02-05-2015     14.30 uur        FC ’s-Gravenzande - RVVH

09-05-2015     14.30 uur        Quick Boys -  FC ’s-Gravenzande

 

 

 

 

 

 

« terug
Hosting, design & ontwikkeling door Komplot.