BC ís-Gravenzande te gast bij Feyenoord

15 mei 2015

In het kader van de samenwerking tussen Feyenoord en FC ’s-Gravenzande was de Business Club ’s-Gravenzande uitgenodigd door het Technisch Management van onze vereniging voor een bijeenkomst bij Feyenoord.  De bijeenkomst was georganiseerd door Feyenoord en had haar Academy Partners uitgenodigd. Tijdens de bijeenkomst werd er een presentatie gegeven door Bas Raemakers, Manager Sponsering van Feyenoord.  In deze presentatie werd uitgelegd wat de visie is van Feyenoord m.b.t. sponsering en hoe Feyenoord de organisatie sponsering heeft neergezet. Onderwerp hierin was hoe de verandering van het traditionele sponsering is ingezet naar meer maatwerk voor de sponsors. Deze trend is ingezet mede door het gebruik van het Maasgebouw en de Business Club. Feyenoord geeft door de grote en zeer toegankelijke Business Club  het amusement van voetbal combineren met netwerken Business to Business.


Bas Reamakers lag uit hoe de sponsor verhoudingen in Nederland en Engeland liggen. In Engeland liggen de begrotingen vele malen hoger dan in Nederland door de inkomsten van TV rechten. Echter  bij Feyenoord zijn de inkomsten van  sponsorgelden veel belangrijker, maar ook hoger dan een gemiddelde club in de hoogste divisie van Engeland.  Hieruit wordt geconcludeerd dat visie en aandacht aan sponsor (partnership) van nu en de toekomst zeer belangrijk is.   


Bas Reamakers sprak over de samenwerking  met de hoofdsponsor Opel en hoe Opel de samenwerking gebruikt om bij het grote publiek het merk Opel te promoten. Voorbeelden hiervan zijn recente acties het nieuwe thuistenue van Feyenoord. Hiervan is een film gepubliceerd via de social media waarbij zowel Feyenoord, Opel  maar ook Adidas enorm snel via Youtube zeer veel kijkers scoorde. Via deze link is het film te zien. https://www.youtube.com/watch?v=viSwJi6ZPEw


De gezamenlijke actie van Opel en Feyenoord voor de hartstichting is zeer professioneel opgezet met als doel het reanimeren van mensen met een plotseling hartafwijking te promoten.  Feyenoord steekt hierbij de hand uit naar amateurverenigingen om vrijwilligers van de club op te leiden in het reanimeren met een AED (Automatische Externe Defibrillator). Meer is hierover te lezen op de website van Opel en te zien in een uitzending van Hart van Nederland.  Hieronder de beide links.


http://www.opel.nl/feyenoord/voorhetleven/default.aspx

http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2014/feyenoord-helpt-hartstichting/

De Manager Sponsering van Feyenoord heeft ook veel ervaring met sponsering bij amateurverenigingen en gaf tijdens de presentatie ook tips aan de aanwezige Academy Partners. De diverse afgevaardigde van sponsorcommissies en bestuursleden van Business Clubs van amateurverenigingen  kregen tips  doormiddel van diverse voorbeelden hoe amateurverenigingen sponsering interessant voor bedrijven kunnen maken. Hierbij werd als leidraad gegeven om vooral aan maatwerk per bedrijf te denken en af te stappen van vaste pakketten. 


De presentatie van Feyenoord was een onderdeel van de Academy Partners toernooi wat werd gehouden op opleidings Varkenoord en in De Kuip. De jongste jeugd van FC ’s-Gravenzande kon zich meten met gerenommeerde clubs zoals Feyenoord.


Het toernooi werd afgesloten met de finale in de Kuip.

 

De naam Academy Partners van Feyenoord behelst de visie van Feyenoord voor zowel opleiding als sponsering.  Samenwerking als Partners scoort het beste resultaat. Deze wijze les heeft de Business Club ’s-Gravenzande ter harte genomen.

 

 

 



« terug
Hosting, design & ontwikkeling door Komplot.