Rick Boers Man of the Match FC 's-Gravenzande - DSO 4 - 0

Eenvoudige overwinning

Na de mooie overwinning in de streekderby tegen Westlandia stond voor FC ’s-Gravenzande de thuiswedstrijd tegen het Zoetermeerse DSO op het programma. Dit was ook de eerste wedstrijd in de derde periode. DSO heeft het niet makkelijk in de Vierde Divisie B en staan momenteel met 17 punten uit 20 wedstrijden op een degradatieplaats, en daar wil je natuurlijk niet staan. FC ’s-Gravenzande heeft het dubbele aantal punten, 34 en staat op een gedeelde tweede plaats samen met Smitshoek, die nog wel twee wedstrijden moet inhalen. Hopelijk kan FC ’s-Gravenzande een goed vervolg geven aan de wedstrijd van vorige week en goede zaken gaan doen in de derde periode, maar dan zal er wel minder wisselvallig gespeeld moeten worden. DSO zal er ongetwijfeld alles aan willen doen de punten mee te nemen.

Het werd uiteindelijk een vrij eenvoudige overwinning voor FC ’s-Gravenzande. Negentig procent van de wedstrijd in de eerste helft speelde zich af op de helft van DSO, en was de 2-0 voorsprong bij rust maar een kleine afspiegeling van de krachtverhouding. In de zesde minuut de eerste echte doelpoging van de thuisclub voor Sil van Ooijen, maar zijn inzet miste de juiste richting en ging naast. Na een aanval over links was het Roy van Beek die kansrijk was, maar zijn inzet ging net naast. Een schot van Twan van Meerten werd door DSO doelman Sven Wolsheimer gepakt.

Weinig tegenstand

Na ruim een kwartier schoot Sil van Ooijen zelf in plaats van de bal naar links af te spelen waar Twan van Meerten helemaal vrij stond en werd door de doelman tot hoekschop verwerkt. Sil van Ooijen wist uiteindelijk wel te scoren op aangeven van Bram Sommeling, maar hij maakte hierbij hands wat hem nog een gele kaart opleverde, dus die treffer ging niet door. In de 29e minuut kwam dan eindelijk de verdiende voorsprong op het scorebord. Een hoekschop van Timo Ploemen werd goed doorgekopt en stond Frank Broos op de juiste plaats om de bal binnen te koppen: 1-0.

En minuut later was het weer raak. Na een terugspeelbal door de DSO-verdediging op doelman Sven Wolsheimer gleed hij weg en daar profiteerde Stefan Bruijn optimaal van en had weinig moeite om de bal binnen te schieten: 2-0.

Ook hierna nog een aantal eigenlijk niet te missen kansen voor de thuisploeg. Frank Broos stond op aangeven van Rick Boers helemaal vrij maar schoot naast. Stefan Bruijn gaf de bal goed voor waarna Sil van Ooijen de bal recht in de handen van de DSO-doelman kopte en op slag van rust probeerde Twan van Meerten het met een boogballetje over doelman Wolsheimer, maar dit tikte de bal over de lat ten koste van een hoekschop. De enige min of meer serieuze kans voor DSO in de eerste helft was voor Tim Ceder, maar zijn inzet kwam recht in de handen van doelman Edgar Leerdam.

Geen vuiltje aan de lucht

Ook in de tweede helft was FC ’s-Gravenzande de bovenliggende partij, al probeerde DSO in eerste instantie nog wel wat terug te doen. Invaller Daley Windhorst schoot de bal voorlangs en een inzet van eveneens invaller Timo Reinhardt kwam recht in de handen van Edgar Leerdam. In de 60e minuut kwam FC ’s-Gravenzande op een 3-0 voorsprong. Op een assist van Frank Broos was het de in de tweede helft ingevallen Yuri Westhoff die scoorde.

Een inzet van Ardi Luijendijk bleef na 72 minuten spelen nog zonder succes, maar een minuut later was het wel raak. Op aangeven van invaller Angelo Zwirs was het Yuri Westhoff die de 4-0 stand op het scorebord bracht.

Kort voor tijd was het Stefan Bruijn die de bal goed voorgaf, maar Yuri Westhoff kon net niet bij de bal. Een echt uitgespeelde kans voor DSO was er eigenlijk niet in de tweede helft, een keer uit een vrijetrap, maar die werd door de verdediging van de thuisploeg goed weggewerkt. Vermeldenswaardig is nog om te melden dat de 18-jarige Daan van der Burg zijn debuut maakte in het eerste elftal van FC ’s-Gravenzande de laatste twaalf minuten, een speler uit de eigen jeugdopleiding.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Rick Boers, Timo Ploemen (64. Ardi Luijendijk), Pascal Broch, Roy Vermolen (78. Daan van der Burg), Bram Sommeling, Twan van Meerten (64. Tyler Mulder), Stefan Bruijn, Frank Broos (64. Angelo Zwirs), Roy van Beek, Sil van Ooijen (46. Yuri Westhoff)

Opstelling DSO: Sven Wolsheimer, Jurian Koevoets, Rajiv Wentholt, Geert Koren, Delano de Rooij, Tim Ceder, Joren Zijlstra (55. Joep Roovers), Sahr Kabuta, Jelle Giltaij (46. Daley Windhorst), Hugo Botermans (55. Timo Reinhardt), Daan Hikke (78. Ziad Mohammed)

Scheidsrechter: dhr. Raymond Meilink uit Enter, assistenten: dhr. Jesper van Ham uit Veldhoven en dhr.  Chris Hoogland uit Hoorn

Rick Boers Man of the Match