Twan van Meerten Man of the Match FC 's-Gravenzande - ASWH 4 - 2

Koploper ASWH verslagen

Koploper ASWH op bezoek, dus een heuse topper. De mannen uit Hendrik Ido Ambacht staan fier aan kop met 40 punten uit 17 wedstrijden. FC ’s-Gravenzande staat momenteel gedeeld tweede op de vierde plaats met 28 punten eveneens met 17 gespeelde wedstrijden samen met Smitshoek en Zwaluwen, maar die moeten nog wel een wedstrijd inhalen. Het zal zeker geen eenvoudige opgave worden voor de mannen van Mike Jonk, maar wie weet wat voor verrassing ze in petto hebben. Terugdenkend aan de eerste competitiewedstrijd leek ASWH in blessuretijd de winst binnen te hebben, maar wist FC ’s-Gravenzande alsnog op gelijke hoogte te komen en werd het 2-2. Na de zeperd vorige week tegen Poortugaal zal er dus uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Achterstand bij rust
Het werd een wedstrijd met twee gezichten, de verrassing kwam er in de tweede helft. Op het zeer slechte hoofdveld, eigenlijk niet vierde divisie waardig, probeerden beide ploegen er het beste van te maken. In eerste instantie twee kansjes voor de thuisploeg. Op aangeven van Frank Broos was het Sil van Ooijen die de bal via de verdediging tot hoekschop zag verwerkt en een schotje van Roy van Beek ging over. ASWH werd gaandeweg sterker en was veelvuldig op de ’s-Gravenzandse helft te vinden. Eerst schoot Lovette Ansong Ofori de bal over de lat en in de 9e minuut kwam FC ’s-Gravenzande goed weg toen hij de bal tegen de paal schoot. Ook Bradley Tuinfort was nog kansrijk, maar zijn kopbal ging over het doel.

In de 24e minuut werd een fout in de defensie (of was het slechte veld hiermede debet aan?) genadeloos afgestraft door Lovette Ansong Ofori en schoot de bal onhoudbaar achter doelman Edgar Leerdam. Hierna hoefde ASWH niet meer zo nodig en wist FC ’s-Gravenzande geen druk te zetten en kabbelde de wedstrijd rustig naar het rustsignaal. Het bleef nog bij een vrije trap van Roy van Beek die net naast ging maar verder gebeurde er nog nauwelijks iets voor rust en leek ASWH de wedstrijd prima onder controle te hebben.

De kanteling
Wat er dan in de rust gezegd wordt is voor een verslaggever altijd gissen, maar in de tweede helft stond er een totaal ander FC ’s-Gravenzande in het veld dat er helemaal voor ging. Dat leverde al in de 47e minuut succes op. Na voorbereidend werk van Angelo Zwirs was het Twan van Meerten die in een overvol strafschopgebied voor de 1-1 stand zorgde.

De thuisploeg bleef hierna aandringen en ’vocht’ voor elke bal. Frank Broos zag zijn inzet door doelman Verkerk gepakt, een ’ingestudeerde’ hoekschop van Twan van Meerten werd door Frank Broos naast geschoten en Roy van Beek zag zijn inzet tot hoekschop verwerkt. Je zag het geloof terugkomen bij FC ’s-Gravenzande en men voelde dat er meer te halen was dan een gelijkspel. Nadat Roy van Beek op aangeven van Frank Broos naast schoot, kwam de thuisploeg in de 78e minuut op voorsprong. Een op maat gegeven bal van invaller Stefan Bruijn werd door Frank Broos fraai binnengekopt, een beauty van een doelpunt.

10 minuten later kwam FC ’s-Gravenzande op een 3-1 voorsprong. Een vrije trap van Twan van Meerten werd door Frank Broos goed doorgekopt en stond Yuri Westhoff klaar om het af te maken.

Maar ASWH gaf zich zeker nog niet gewonnen, want in de 91e minuut was het Luis Pedro da Silva Ferreira die op randje buitenspel (of er overheen) door mocht gaan en de stand terugbracht tot 3-2 en dan wordt het toch nog weer even spannend, het zal toch niet?

Maar in de 96e minuut kwam aan alle onzekerheid een einde toen Twan van Meerten de bal op maat voorgaf en weer was Yuri Westhoff trefzeker: 4-2. In de laatste minuut toch nog een gevaarlijke uitval van ASWH, maar invaller Jordan Gout schoot de bal over de lat.

Na het gelijke spel in de eerste competitiewedstrijd nu dus een terechte overwinning voor FC ’s-Gravenzande, en de tweede nederlaag voor de mannen uit Hendrik Ido Ambacht. Opvallend detail, ASWH heeft elf tegendoelpunten, waarvan zes van FC ’s-Gravenzande. De talrijke supporters van FC ‘s-Gravenzande hebben in elk geval, na de zeperd van vorige week tegen sv Poortugaal, gezien dat het ook anders kan in een fantastische tweede helft.

Opstelling FC ’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Timo Ploemen, Pascal Broch, Roy Vermolen, Bram Sommeling (70 Ardi Luijendijk), Twan van Meerten, Angelo Zwirs (73. Stefan Bruijn), Frank Broos, Roy van Beek (88. Zeger van Antwerpen), Sil van Ooijen (73. Yuri Westhoff), Tyler Mulder (45. Rick Boers)

Opstelling ASWH: Jeffrey Verkerk; Tristan Armand (92. Jesse Hommersom), Edon Fetahi, Luis Pedro da Silva Ferreira, Stefan Watson, Wout Neelen, Bradley Tuinfort, Genridge Prijor, Sam van Veen (76. Joshua Adney), Jullien Moerman (80. Jordan Gout), Lovette Ansong Ofori (76. Jari Bendt)

Scheidsrechter: dhr. Martijn Kieft uit Utrecht. Assistenten: dhr. Frank Winter uit Assendelft en dhr. Martin Koster uit Goudswaard

Twan van Meerten Man of the Match

Twan van Meerten samen met de pupil van de week ontvangt van BC voorzitter Jan Willem van der Meer de prijs behorend bij de Man of the Match mede mogelijk gemaakt door het Haantje, Red Barbers, Pillow buddies en Ontwerp-Zelf

Arno Jonker van Balsponsor Doqs deur ontvangt van Jan Willem van der Meer de wedstrijdbal

Cor Stolk als winnaar van FC BC Koningsport Poule ontvangt van Jan Willem van der Meer de bijbehorende prijs.